.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فتاح درساري: خاموشی ها از تابستان شدت می گیرد

وزیر نیرو یادآور شد: هم اکنون با کمبود پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و جبران این کمبود برای نیروگاه های حرارتی کشور ناممکن است.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازمهر ، پرویز فتاح وزیر نیرو با بیان اینکه با کمبود برق در شبکه های نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: کمبود برق و خاموشی مقطعی در شبکه سراسری برق از اوایل تابستان شدت خواهد گرفت.

پرویز فتاح صبح پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران خشکسالی مازندران در جمع خبرنگاران در باشگاه برق ساری افزود: منابع برای حل معضل خشکسالی محدود است و منابع استانها باید جهت تامین آب تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی مازندران برای وزارت نیرو و دولت مشهود شده و باید برای رفع معضل خشکسالی استان برنامه ریزی اصولی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه آب مازندران از اعتبارات بانک توسعه اسلامی و جهانی بهره برد، تصریح کرد: خسارت پرداختی برای خشکسالی استان بیش از سرمایه گذاری های مازندران در منابع آب است.

فتاح با بیان اینکه منابع آبی برای تامین آب و زیر ساختهای مازندران محدود است، یادآور شد: تمام تلاش وزارت نیرو این است که از منابع آبی محدود پشت سدها به خوبی استفاده شود.

وی با بیان محدود بودن منابع آبی استان تهران در عین حال از رها سازی پنج میلیون متر مکعب آب سد لار برای تامین بخشی از اراضی شالیزاری استان مازندران که بر اثر خشکسالی خسارت دیدند، خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: اقدامات آبی نیز برای جبران خشکسالی استان مازندران انجام می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه دولت در اقدام اولیه برای کمک به کشاورزان سهم بیمه محصولات کشاورزی را تخفیف داده است گفت: امیدواریم مجلس هشتم دو هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت به وزارت نیرو برای تامین آب استانها را تصویب کند.

فتاح با اشاره به بررسی وضعیت آب آشامیدنی شهرهای گروه های مختلف استان مازندران پیش بینی کرد: کمبود آب در شهرهای خاص به زودی برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در شهر و روستاهای استان مازندران با درایت مسئولان و نمایندگان مجلس، کم آبی در مصرف آب آشامیدنی وجود نداشته باشد.

وزیر نیرو با مهم ارزیابی کردن سد البرز در تامین آب اراضی کشاورزی مازندران بیان داشت: ردیف اعتباری برای تکمیل سد البرز به 32 میلیارد تومان افزایش یافت.

فتاح خاطرنشان کرد: حدود 60 میلیارد تومان برای سد و شبکه البرز اعتبار نهایی در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با کمبود برق در شبکه های نیرو مواجه هستیم تصریح کرد: کمبود برق و خاموش مقطعی در شبکه سراسری برق از اوایل تابستان شدت خواهد گرفت.

وزیر نیرو یادآور شد: هم اکنون با کمبود پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و جبران این کمبود برای نیروگاه های حرارتی کشور ناممکن است، زیرا این نیروگاهها می توانند فقط از 20 درصد ظرفیت خود استفاده کنند.

فتاح از مردم خواست از مصرف لامپهای 400 وات تا 100 ولت در منازل خودداری کنند و با صرفه جویی بهینه خاموشی ها را کاهش دهند و از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.